Menu

24 februari 2015

Bioscoop inhaalslag

Een film kan je tegenwoordig op allerlei manieren bekijken. Op tv, via Netflix, met een DVD of met een lekker ouderwetse videoband. Maar de mooiste manier om een film echt te kunnen beleven blijft toch in een bioscoop. Het grote witte doek in het donker waar je niet afgeleid wordt door je mobiel of andere stoorfactoren. In de bioscoop wordt je de film ingezogen en als het een goeie is laat het je zelfs achteraf niet meer los.

Als het aan mij ligt tref je me elke dag in zo’n bioscoopzaal en blijf ik er wonen. Nu gaat dat helaas niet lukken, maar ik probeer toch zo vaak mogelijk zo veel mogelijk films te bezoeken. Elke keer dat ik een film in de bioscoop heb gezien kan je hier dan ook een recensie verwachten, op de dag zelf, een dag later of misschien twee dagen later.

Nu houdt ik ervan om een mooi overzicht bij te houden van alle films die ik dit jaar ga bekijken. Maar dus ook die ik al gezien heb de afgelopen twee maanden. De aankomende twee weken kan je dan ook elke dag een recensie verwachten van alle films die ik sinds 1 januari 2015 heb gezien. Nu kijk ik naar de release datum voor Nederland, het kan dus zijn dat er films zijn die in principe vorig jaar uitkwamen (bv in de VS) maar hier pas sinds 2015 te zien waren. Neem nou bijvoorbeeld Birdman, net de Oscar gewonnen voor beste film uit 2014, maar kwam hier pas uit op 22 januari dit jaar.

De opzet voor deze recensies zullen kort en bondig zijn, dit is niet zonder reden. Ik ben er namelijk van overtuigd dat je met zo min mogelijk informatie de film in moet gaan. Hierom zal ik dus wat informatie delen over de makers en acteurs van de film, een spoiler vrije samenvatting van de film en mijn mening over hoe ik het beleefd heb. Daarnaast zal ik voor elke film een cijfer geven van tussen de 1 en 10, met 1 slecht en 10 goed.

Vanaf morgen ga ik beginnen met deze bioscoop inhaalslag, de eerste film zal The Imitation Game zijn met Benedict Cumberbatch.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten