Menu

26 februari 2015

Unbroken (2015)

Angelina Jolie haar tweede fictie film werd al goed ontvangen op verschillende filmfestivals. Voor mij was haar regie alleen al reden genoeg, maar toen ik hoorde dat de Coen Brothers het hadden geschreven moest ik het wel zien. 

Louis Zamperini is olympisch kampioen hardlopen uit Amerika tijdens de tweede wereldoorlog. Zoals elke Amerikaan moet ook  hij het leger in en hij wordt bommenwerper in Japan. Hij stort met zijn vliegtuig neer in de oceaan en moet zien te overleven en niet alleen overleven voor de gevaren van de zee.

Zonder al te veel verwachting ging ik naar deze film toe en moet zeggen dat ik zeer verrast werd. Nu weet ik niet of dat kwam door de regie van Jolie of het script van de Coen Brothers. Al gaat mijn lof ook uit naar het acteerwerk van Jack O'Connell, die ik tot nu toe alleen nog maar kende van zijn rol in Skins. Een mooie biografische oorlogsfilm, prima begin van O’Connel zijn Hollywood carrière!


Mijn cijfer:      7,5/10
IMDb:             7,1/10


“A moment of pain, is worth a lifetime of glory.” –Older Pete


Sinds 08-01-2015 in de bioscoop.
Reserveer bij bol.com

Geen opmerkingen:

Een reactie posten