Menu

16 maart 2015

American Sniper (2015)

Eén van de weinige acteurs waarbij het ook daadwerkelijk gelukt is, maar Clint Eastwood heeft zich volledig op het regisseren gefocust. Dit is dan ook al zijn zevenendertigste geregisseerde film. Nog zo’n acteur die zich wilt bewijzen van andere talenten is comedyacteur Bradley Cooper. Na Silver Linings Playbook heeft hij laten zien ook een erg goeie acteur te zijn.

Chris Kyle wilt wat betekenen voor zijn land en schrijft zich in bij de marine. Tijdens zijn opleiding ontmoet hij Taya, ze trouwen en juist dan wordt Chris uitgezonden. Chris redt ontelbaar veel soldaten van de dood als scherpschutter en wordt al snel The Legend genoemd. Hoe op zijn plek Chris lijkt te zijn op het slagveld, zo is hij dat thuis niet. Zijn post-traumatische stress werkt niet bepaald mee wanneer er ook kinderen bij komen kijken.

Ik ging er in met hoge verwachtingen. Deze werden deels waar gemaakt, maar deels ook niet. Zo was Cooper fantastisch als Kyle, maar zat het verhaal gewoon niet lekker in elkaar. De opbouw was ietsje stroef, wat de hele film te merken was. Voor een oorlogsfilm vond ik ‘m best goed, dus als je daar erg van houd raad ik American Sniper aan, ander zou ik lekker iets anders gaan kijken.


Mijn cijfer:      7,0/10
IMDb:             7,4/10


“The thing that… haunts me are all the guy that I couldn’t save.” –Chris Kyle


Sinds 05-03-2015 in de bioscoop.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten