Menu

07 maart 2015

Foxcatcher (2015)

Gebaseerd op een waargebeurd verhaal, dus je zou het einde al kunnen weten. Bennet Miller heeft zich gewaagd aan het verhaal van multimiljonaire du Pont en heeft hier een Oscar nominatie voor weten binnen te slepen. Met Steve Carell als du Pont, een serieuze rol, is het in ieder geval al een bijzondere casting keuze.

Mark Schultz, olympisch worstelaar, wordt uitgenodigd bij John du Pont thuis. Hij wordt aangesteld om een eigen worstelteam samen te stellen. Al aast du Pont ook op zijn broer, David, waar hij alles aan doet om hem in “bezit” te krijgen.

Een erg bijzondere film die ik niet meteen kon plaatsen. Ik ging er ook in met een bepaalde verwachting van een film waar ik voor mijn gevoel niet naartoe ben geweest. Het was een zeer minimalistische film wat geluid en muziek betreft. Dit gaf een vrij leeg gevoel, daar waar de meeste films op hun muziek bouwen. Steve Carrel was zeer overtuigend en totaal onherkenbaar, misschien net iets te. Ook Channing Tatum en Mark Ruffalo waren goed in de make-up gestopt wat iets wat afleidde. Naar mijn mening geen geweldige film, wel een bijzondere en weer eens wat anders dan de gemiddelde biopics.


Mijn cijfer:      6,5/10
IMDb:             7,2/10


“Coach is the father. Coach is a mentor. Coach has great power on athlete's life.” –Jon du Pont


Sinds 19-02-2015 in de bioscoop.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten