Menu

17 april 2015

Boychoir (2015)

Dustin Hoffman is terug in een grote waardige rol waar ik de beste man al een tijdje niet heb gezien. Natuurlijk kijk ik niet al zijn films, maar als ik hem al in een productie voorbij zag komen waren het kleine rollen.

Stet is een boze elfjarige die wordt opgevoed door zijn moeder, of eigenlijk andersom. Zijn moeder is alcoholist en dit wordt haar fataal. Stet wordt door zijn, nog niet eerder ontmoette, vader op een kostschool gezet voor jongens. Daar staat zang centraal, laat Stet nou niet de enige goeie zanger zijn en de dirigent hem niet mogen.

De eerste helft van de film was vernieuwend en interessant. Daarna leunde het helaas op clichés en was dus zeer voorspelbaar. Dat Hoffman goed was wist ik al wel, maar de echte hoofdrol, gespeeld Garret Wareing, verraste mij zeer. Al bij al dus een prima film, maar eentje de ik geen tweede keer hoef te zien.


Mijn cijfer:      6,5/10
IMDb:             7,2/10


Master Carvelle: Your clock is ticking kid.
Stet: Your clock is ticking too, old man.


Sinds 02-04-2015 in de bioscoop.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten