Menu

04 september 2015

Irrational Man (2015)

Woody Allen is terug met zijn jaarlijkse film over de liefde. Joaquin Phoenix en Emma Stone in de hoofdrol met Parker Posey in de bijrol.

Abe, een depressieve filosofie professor en schrijver, ziet het leven niet meer zitten. Dit veranderd wanneer hij Jill ontmoet en een nieuwe reden om te leven, een bijzondere rechtszaak die hem zijn aandacht eist.

Om te beginnen, dit was mijn eerste Woody Allen film ooit, geen goed begin wat mij betreft. Het verhaal was zeer interessant, had potentie, maar de personages waren zo cliché en saai als maar zijn kon. Hoewel Phoenix één van mijn favoriete acteurs is was hij hier echt verschrikkelijk, net als Emma Stone trouwens. De film had erg interessante momenten en grappige scènes, maar als geheel kon ik er niet veel mee. Misschien dat ik een andere film van Allen een kans moet geven.


Mijn cijfer:      5,5/10
IMDb:             6,9/10


“So much of philosophy is just verbal masturbation. –Abe


Sinds 20-08-2015 in de bioscoop.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten