Menu

22 december 2015

Motion Recensies gaat veranderen

Het afgelopen jaar ben ik deze website begonnen wegens mijn passie voor films en series. Maar ook omdat ik veel vrije tijd over had en graag mijn mening kwijt wil over hetgeen wat ik zag. Dit deed ik daarvoor al via een Facebook groep, maar wilde er iets meer mee.

Sinds de start van deze website zijn er veel dingen veranderd voor mij. Ik werd toegelaten tot een opleiding wat ik altijd al wilde doen en ben daar nu volop mee bezig. Zelfs zo dat de tijd die ik in deze website wil te stoppen er eigenlijk niet is. Dit zorgt ervoor dat de recensies die ik schrijf erg kort zijn en soms pas laat online komen. Dit laatste komt omdat het onderhouden van de website misschien nog wel de meeste tijd in beslag neemt. En niet helemaal hetgeen is wat ik graag doe.

Dit is de reden dat ik heb besloten het anders aan te pakken. Ik ga niet stoppen met Motion Recensies. Zelfs al zou ik dat willen, dat kan ik niet. Ik zal en moet mijn mening kwijt over films en series. Dit is wat ik ga doen...


Korte Twitter Recensies

Via het twitter account van Motion Recensies wil ik ontzettend korte recensies gaan plaatsen. Deze zullen dus maximaal 140 tekens zijn, wat voor mij ook gelijk een uitdaging is. Deze wil ik schrijven voor elke film die ik in de bioscoop zie. Maar zal ook een aantal series zo behandelen. Dan vooral series die tegelijkertijd in Nederland te zien zijn. Elke aflevering "recenseer" ik dan via een tweet. Denk bijvoorbeeld aan The Walking Dead en Game of Thrones. Al deze tweets zullen ook doorgeschakeld worden aan de Facebookpagina.

Samenvattingen

Van al deze tweets wil ik een soort terugkerende recensie maken die een periode "samenvatten". Wekelijks zal dat m niet worden, maar misschien maandelijks of elk seizoen. De winter is net begonnen, dus dat zou een mooie eerste samenvatting kunnen worden. Uiteraard zal ik dit ook elk jaar doen, dus verwacht binnenkort de 2015 samenvatting.

Oude bekende recensies

De recensies zoals ik ze tot nu toe heb gedaan zullen niet  helemaal verdwijnen. Er zijn namelijk films en series waar ik geen eer doe aan maar 140 tekens. Voor deze schrijf ik dan een recensie op de website, maar dit zal veel minder worden. Grote kans ook dat er eerst een Twitter recensie komt voor de langere versie. Zodat mocht ik deze pas een maand later plaatsen, ik hem wel al behandeld heb.

1001 films

Deze serie op de zondag is stiekem al stopgezet. Veel recensies zijn er, maar de tijd om ze allemaal online te zetten helaas niet. De serie keert zeker terug, maar dan moet ik eerst de tijd vinden om ze online te plaatsen. Oftewel, wordt vervolg!


Veel ideeën, maar te weinig tijd dus. Deze week komen er nog wat recensies online die op de plank lagen. De rest die ik in de tussentijd zag, krijgen een Twitter recensie.

Allemaal fijne kerstdagen toegewenst en alvast een gelukkig nieuw jaar! En maak je geen zorgen, ook mijn 2015 terugblik komt er aan!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten