Menu

07 april 2015

Better Call Saul: Seizoen 1 (2015)

Jimmy McGill, voor zijn dagen als Saul Goodman, de advocaat van meth koning Walter White, is een kleine advocaat die zorgt voor zijn zieke broer Chuck. Jimmy probeert zich omhoog te werken, al is dit lastig wanneer er grootse advocatenkantoren zijn die daar niks van moeten hebben. Het is al helemaal lastig wanneer één van die advocatenkantoren behoren tot zijn broer, Hamlin & McGill.

Wie was er niet minimaal een beetje sceptisch over deze serie op voorhand? Een spin-off van de beste serie in tijden, Breaking Bad. Maar ik was blij verrast over hoe goed het is uitgepakt. Uiteraard was Saul Goodman een geweldig personage in Breaking Bad, maar om te bedenken dat het een fantastische hoofdrol in zijn eigen serie zou zijn, nooit gedacht! Bob Odenkirk behoorde al tot mijn favoriete tv-acteurs en is wat mij betreft een aantal plekken gestegen. Nu geef ik wel toe dat ik af en toe een beetje kwijt raakte wat de serie nou echt was, daar waar Breaking Bad hierin vanaf de pilot duidelijk was. Maar uiteindelijk kon ik concluderen dat het een serie is over Jimmy McGill die dankzij zijn omgeving Saul Goodman word.


“I'm the guy on your speed dial right after your weed dealer.” –Jimmy McGill


Geen opmerkingen:

Een reactie posten