Menu

07 november 2015

Z for Zacharia (2015)

Chiwetel Ejiofor (12 Years a Slave), Margot Robbe (The Wolf of Wall Street) en Chris Pine (Star Trek) maken een super A-list cast in deze Amerikaanse Indie film. Dat in samenwerking met een vrij onbekende regisseur, voor mij, die voornamelijk wat korte films en tv heeft gedaan.

In een post-apocalyptische Amerika heeft Ann het nog aardig voor elkaar met haar eigen boerderij, kerk en twee knappe mannen voor het uitkiezen. Samen met die twee mannen gaat ze proberen elektriciteit op te wekken waarvoor Ann haar heilige kerk wellicht moet wijken.

Het filosofische zat er dik bovenop, misschien iets te dik waardoor ik me er wat aan begon te ergeren. Daarnaast was de “love-triangle” voor mij een groot irritatie-factortje wat de film dan weer wel bijzonder maakte in zijn genre. Daarnaast was de film prachtig geschoten en wisten de drie cast-leden het goed te brengen.


Mijn cijfer: 6,0/10
IMDb: 6,0/10


Nog niet bekend wanneer in de Nederlandse bioscoop.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten