Menu

14 februari 2016

The Hateful Eight (2016)

Zou het feit dat dit Tarantino zijn achtste film is iets te maken hebben met de titel? Zo niet, dan klopt de titel eigenlijk niet helemaal. Er waren voor het grote deel van de film meestel negen mensen. Maar zolang dit het enige puntje van kritiek is, dan maakt dat mij weinig uit!

Bounty hunter Major Marquis Warren stuit op een koets aan de voet van een hevige storm. Samen met mede bounty hunter John “The Hangman” Ruth en zijn gevangene Daisy Domergue reizen ze naar Minnie’s Haberdashery om te schuilen. Daar aangekomen is er iets niet helemaal pluis.

Zoals meneer Tarantino het bedoeld heeft heb ik deze film braaf in zijn originele formaat bekeken in het Eye, namelijk: 70mm. Allemaal een heel technisch verhaal, maar kort verteld is het een extra breed beeld opgenomen (en afgespeeld!) op film. Dit gaf net dat beetje extra aan de film wat het echt een ervaring maakte. Iets wat ik niet snel meer heb als ik naar de bioscoop ga. Maar staat de film ook zonder 70mm? Ja, maar het is de eerste helft wat braaf voor Tarantino zijn doen. Nu kan ik dat eigenlijk niet heel erg vinden en zeg ik: geweldige film!


Mijn cijfer: 8,5/10

IMDb: 8,0/10


Daisy Domergue: Jesus Christ!
Major Marquis Warren: Oh, you believe in Jesus now, huh, bitch? Good, 'cause you 'bout to meet him!


Sinds 07-01-2016 in de bioscoop.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten